måndag, september 08, 2008

Det blev inte så mycket

I går blev det banne mig grillat igen. Vi passar på så länge det går. Fläskfile utbankade som schnitzlar med ugnsbakade potatishalvor och citronaioli till. Skitgott rent ut sagt. Usch, vad tråkigt, allt jag skrivi thär är borta.....Det var massvis. Nu orkar jag inte gå igenom det igen...

Men nu gör jag; Till efterrätt blev det American Applepie som jag bakat, den hade blivit god den med. Jag fick den till och med serverad för min syrra och min man skämde bort mig med att duka undan efter maten och göra fint i köket. Jag satt kvar vid köksbordet och snackade skit med Robban, Julians pappa.
Vi fick även gjort lite i trädgården, rensat ogräs och planterat lite växter som jag köpt för ett bra tag sedan. Lilleman bara sov och sov så honom var det inga problem med. idag kom dessutom Yvonne in och sa att de hade lite växter över om vi ville ärva dem. De håller på att göra om sin framsida igen...
Då är det dop till helgen, jag äe inte speciellt förberedd men jag vill bara ha det enkelt och klassiskt i kyrkan. Här hemma ordnar vi till det i slutet på veckan så det blir lite fint. Eller finare, vi brukar faktiskt ha det rätt så fint för det mesta.
Idag har vi ätit en variant på gulachsoppa och underbara focacciabullar som jag bakade i eftermiddags. Hittade receptet i tidningen matmagasinet som jag fick i lådan i dag.
Imorgon får Ludde sin första spruta, på sin 3 månaders dag. Jag tror att jag kommer att gråta mest!

Inga kommentarer: