torsdag, september 04, 2008

Lattemorsor!

Sitter ensam kvar vid en avstängd tv och njuter av ljudet av regn och åska. Det verkar dock dra över Vellinge väldigt snabbt i kväll. Sitter och lyssnar på musik, det saknar jag massvis. Att bara få lyssna på musik i fred. Det är lyx för mig. Någon annan som fick lyx i morse var Petra, hon ringde för att fråga en grej och plötsligt hade vi bestämt att vi skulle komma över till Hököpinge. Som tack för den hastiga inbjudan tog jag med mig latte och vaniljknyten från Björns Konditori.
Det blev uppskattat och vi fick slagit ihjäl ett par timmar, jag och kidsen.
Hemma parkerade vi oss i sovrummet och kollade lite på film som vi fick låna. Jag konstaterade också att Melvin drabbats av sin 3:e förkylning sen han började på dagis efter sommarlovet. vilket då också kommer att betyda att lilleman kommer att få sin 3:e förkylning under sina 3 levnadsmånader. Är det klokt. Och allt detta bara för att jag ska ha ungen på dagis 15 timmar i veckan!

Inga kommentarer: