torsdag, september 25, 2008

Vaffö dådå??


Det ser inte mycket ut för världen men det var jättegott. Chili.


-Mamma var är grusgången?
-Den kommer här lite längre fram.
-Varför gör den det?

Vi skulle gå till öppna förskolan hade vi tänkt oss, jag hade förklarat vägen för Melvin som undrade var det låg och detta är vad som sades under promenaden dit. Han är så himla frågvis för tillfället och jag kan inte svara på hälften av dem. I alla fall, öppna förskolan hade stängt idag, av alla dagar. Jag har inte varit där den här säsongen ännu, idag kände jag att allt klaffa med barnen tidsmässigt utan stress och så, men med vår vanliga otur.. Vi får se nästa vecka hur jag känner det då. Lillebror liger ute i vagnen och sover. Hoppas på att han sover en långpanna men jag tycker att han vrider sig lite för mycket för att den drömmen skall slå in.
Maken fick gå upp i natt igen och söva honom när jag inte ville amma, undrar när han skall börja sova lite längre pass på nätterna. Att amma tre gånger mellan 00-06 är to much, så är det bara. Nu tar vi bort "mellanmålet".
I helgen fyller Madicken, Melvin och Luddes kusin 8 år. Jag vet inte vad vi ska handla till henne, jag hade ju köpt en grej på Tradera men den tycks inte vilja komma. Synd.
Min knasiga make var uppe tidigt och åkte till MediaMarkt i morse. Han var där kl 6 och trodde han skulle fynda. Där fanns inget speciellt tyckte han och nu kör han alltså omkring och är skittrött. Knasboll.

Inga kommentarer: