torsdag, oktober 23, 2008

Julstädat.

Jag spenderade en förmögenhet på fiskbilen för en stund sedan. Man kan ju undra varför eftersom jag inte äter fisk. Jo det ska jag berätta, det skall bli ändring på det. Jag ska lära mig att äta fisk, kosta vad det kosta vill! Vi behöver något att alternera med här hemma. Jag hoppas på att kunna laga fisk 2 ggr per vecka så småningom. Torsk och spätta köpte vi. Jag ser fram emot att laga till lite fisk i framtiden.
Idag har vi varit på vellingeblomman igen. Tomtebyn har öppnat och jag tänkte att vi kunde slå i hjäl en timme genom att var där på premiären. Melvin blev rädd för den sovande (snarkande) tomten långt innan vi kom fram till den. han hördes på långa vägar. Han klamrade sig fast vi mig och darrade som ett asplöv. Han vile vända och åka hem grät han. Men jag gav mig inte, han måste bli lite tuffare, att han är rädd för deras Halloweenutställning köper jag men tomtedockor??!! Nej, nej lille vän. Det funkade, han höll för öronen när vi gick förbi sen hade vi det mysigt igen. Jag köpte lite nya ljuslyktor och någon tomte också. ett fat med fina doftande ljus att ha här på vardagsrumsbordet fick jag också tag i. Det gjorde susen, det blev genast mycket hemtrevligare här.
Nu har jag precis bokat biljetter åt mig och Melvin. Tänkte att vi kunde gå och se laban på bio på söndag. Jag vill också vara en rolig förälder! Annars är pappa fun-dad och mamma "som städar och lagar mat". Även om jag verkligen försöker att göra roliga och bra saker med honom..
I dag har jag även julstädat...hoppas det håller fram till jul nu då...

Inga kommentarer: