måndag, oktober 27, 2008

Mathelgen som gick.

Den lille är alldeles febrig och lite stopp i näsan. Han ligger och sover på mage mitt på vår säng. Melvin ligger bredvid och kollar på barnprogram. Jag har precis pratat med SJ och tagit ut lite semesterdagar så jag kan spara in på föräldrarledigheten. Känns bra att ha gjort det idag. I lördags åt vi spätta till middag, jag panerade den lite och vi hade potatis, remoulade och lit grönsaker till. Det gick. Det var inte äckligt, jag ska bara vänja mig lite. Det som var bra var ju att magen kändes lite lightare efteråt. I går var det inte precis light; ryggbiff, potatisgratäng, vin och marängsuisse. Rätt så däst var man efteråt. Men gott var det. Riktigt gott. Inte så jag behöver vänja mig. Min syrra var har och njöt med oss, hon hade en finurlig liten lampa som man sätter i usb porten som kan lysa upp mina tangenter på kvällarna när jag vill surfa i soffan!
Jag och Melle var på bio tidigare på dagen, spöket Laban såg vi. Den var bra, det tyckte vi båda. Jag tyckte förstås mest om att få umgås med min stora kille på tu man hand. Har jag inte fått gör a på 5 långa månader. Jörgen tyckte att det var jättemysigt att få rå om bebisen ensam för en gångs skull.
Jaha, så har jag ju läst ut min första bok på evigheters evigheter. Jag kunde knappt hålla mig till nästa bok påbörjades. Jag har ju svårt med koncentrationen sedan Melvin kom, men det är tydligen rätt så vanligt. Jag ligger ju efter lite men boken hette Små citroner gula och jag tyckte den var bra. Det blir inga deckare just nu utan jag fortsätter med skönlitteratur ett tag till. Nu ligger Skugge på bordet, jag har massor av oläst i hyllorna så det ska bli kula att plöja igenom allt.
I kväll blir det nog chili con carne, det gillar jag.

Inga kommentarer: