torsdag, oktober 16, 2008

Mobilia

I dag har jag och mina barn åkt buss till Mobilia, Melvin ville så gärna prova på. Vilket han har gjort innan naturligtvis men det går så länge mellan gångerna så han hinner glömma bort det. Det gick bra men så fort han valt ut sin leksak på BR, vilket vi gjorde först, så ville han åka hem igen. Så det hela slutade med att vi fikade lite, jag fick lov att titta mig omkring en aning, sen åkte vi kvickt hem igen. Inte mig emot, det är inte så roligt att gå i butiker med barn. Ludde som brukar sova sin långpanna mitt på dagen var naturligtvis vaken hela tiden...han sover bäst utomhus, vilket han bevisade genom att somna på en halv sekund när vi kom ut igen.
Ludvig fick äntligen lite långärmade/benade pyjamasar och jag köpte lite strumpor åt mig själv. Mer än så blev det inte idag. När vi kom hem till Vellinge hade det regnat och det fortsatte det med resten av dagen.
I helgen skall maken och sonen hjälpa till med att snickra hemma hos Robban, Ankie och Julian i deras nya hus. Dessvärre kommer Melles polare inte att vara hemma så han lär ju bli grymt besviken. Jag kanske hittar på något annat med honom....
Min bror fyller snart år, får ringa och kolla vad som önskas på födelsedagen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du ordbokskvinnan som rättar mina minimala talfel...Snart får du sluta amma så du kan kommunicera som folk!Skoja...
Tråkigt att ni är hemma själva o jag inte kan komma....rings PUSS på er!Moster

Unknown sa...

Vadå? Jag ser inga fel....hihi.