onsdag, oktober 08, 2008

Resumé.

Så svårt det är att veta vad man ska ta på sina barn. Melvin får sin tjockjacka på morgonen men på dagis har jag hängt en fleece som han kan leka i mitt på dagen när det faktiskt är varmt. Den lille sover med kläder, munkjacka, tjock filt och vindskyddet. Häromdagen hade han somnat i sin overall då fick jag ta av filten annars kunde vi nog haft kokt Ludde till middag. I går var jag trött så jag tänkte att vi kunde sova tillsammans i min säng på förmiddagen. Dessvärre sover han så illa när han sover inomhus så det blev inte då bra. Första 45 minuterna fick jag mig en lur men sen var det kört. Nu har han fått sin gröt och ligger i sin älskade vagn ute på däcket och sover lugnt till ljudet av en högljudd gräsklippare som kör fram och tillbaka utanför häcken.
Annars har det väl inte hänt så mycket. På söndagen var syrran här och åt kötfärslimpa med oss, vi hade massor av tillbehör och allt smakade bra. Vi dödade den limpan igår förresten, skönt att slippa vara ett av de hushåll som slänger 1/4 del av sin inköpta mat. Fast vi är nog nära....
På lördagen var jag och Ludde med syrran på stan och avslutade med att köpa ett par jättefina klassiska stövlar åt mig, det behövde jag verkligen. Måndag var vi på öppna förskolan som denna gång hade öppet. Melvin verkade trivas med alla leksaker men sket i alla barn. Han ville leka med mamma och eftersom Ludde låg ute och sov och jag inte hade hushållet att tänka på så gjorde vi det. Och det var kul. När jag är hemma får han leka mycke själv för jag tycker att jag borde göra andra grejer, i gengäld går vi mycket på lekplatser där jag också kan engagera mig i hans lek. Tisdag.....hmmm...nä inget hände. Imorgon ska lillebror vägas igen. det var längesedan sist. Nu borde jag dammtorka men jag vill inte. Undrar om tvätten kan hängas ut? Det verkar onekligen så.

Inga kommentarer: