fredag, december 05, 2008

Bara jag helg.

Då var det fredag igen. Melvin är på sitt älskade dagis och Ludde sover ute i vagnen. Jag sitter och smygtittar på vem som ska jobba på tågen i helgen när jag ska ut på lillsemester. På lördagen verkar det vara stockholmspersonal och på söndagen är det folk jag känner väldigt bra. Åh, jag måste komma i håg att gå in om på apoteket på promenaden idag och köpa "intespypåtågettabletter". Det händer alltför lätt annars. Jag vet inte riktigt hur jag ska underhålla mig i alla dessa timmar. Min förhoppning är att jag somnar, läsa går nog inte med alla människor omkring mig. Jo, skvallertidningar år nog. Jag ser verkligen fram emot att få komma bort ett slag. Det blir väldigt lätt intensivt. På helgerna när min man är ledig vill jag inget hellre än att vi är tillsammans samtidigt som jag ibland skulle behöva ett par timmar för mig själv en förmiddag eller liknande. Även om jag satt mig för att gå på stan själv en lördag slutar det alltid med att alla följer med, vilket är mysigt , men mammis får inget gjort och absolut inte andas barnfri luft en stund. Därför skall det bli så fantastiskt skönt att få träffa en annan vuxen barnlös kär vän. Jag längtar faktiskt!

Inga kommentarer: