tisdag, december 16, 2008

Jag & Ludde.

Kom hem från Julians 4 års kalas för ett tag sedan. Vi fick så klart ge upp ganska tidigt då Ludde inte ville komma till ro och sova en stund. Fast jag vill nog att han ska få sova i sin säng på kvällstid om det är möjligt. Melvin blev förstås ledsen över det korta besöket, ja, 2 timmar blev det. Vi ska träffas snart igen. Julian är definitivt den kompis Melle leker allra bäst med, synd att de inte bor i Vellinge mer...eller vi träffas ganska ofta ändå förresten. Mina barn sover och jag surfar loss på Tradera. Kommit in i en period igen. På köksbänken står en korg med någon form av italienska delikatesser. Verkar helt ok. Något min man fått av någon kund på jobb antar jag. Jäkla dator! Sen jag fick denna har jag blivit irriterad över allt han hitta på själv. Ofta ofta kommer jag åt någonting som raderar inlägget jag håller på att skriva, eller så postar den inlägg mitt i allt. Jag inser ju så klart att det är jag som gör något, men aldrig aldrig att det hände med gamla datorn!
Jag och Ludde svängde in på Mobilia en sväng, köpte jättefin väst till Melvin på Lindex och en Nalle Puh mobiltelefon till Ludde. Han får ju aldrig något. Melvin får saker varje dag nu i december vilket nog är första och sista gången. Kommande år får det bli till varje advent i stället. Blir nog bättre, inte för att han inte uppskattar sina klappar utan för snart har han mest skräp i hyllorna på sitt rum. Mycket utfyllnad alltså.

Inga kommentarer: