lördag, december 20, 2008

mat, mat mat

Vi har precis kommit hem från Petra och hennes familj. Vi har haft det jättemysigt och avslappnat. Ätit middag och kollat på familjefilm och käkat popcorn. Ludvig somnade helt lugnt i Petras säng...det är inte överallt han kommer ner så i varv så han somnar in så skönt.
I går hade jag mina brödrar och styvmamma på middag. Vi började med lite glöggmys i källaren, tänk att vi aldrig sitter där som faktiskt är himla mysigt. Sedan gick vi upp och åt en liten toast med parmaskinka, parmesanoströra och lite olivolja. Efter det blev det inbakad fläskfilé med klyftpotatis, aioli och sallad. Superdupergott. Till efterrätt hade jag bakat en mazarintårta med lite annorlunda smaker i. Den smakade okej, jag lär inte göra om den..
Just nu är jag väldigt tacksam för min make är långledig och vi ska bara mysa..

Inga kommentarer: