måndag, januari 12, 2009

Ett litet löfte.

Stora stora krokodiltårar rullade längs med Melles kinder när pappa skulle hämta från kalaset igår. Han ville definitivt inte hem alls. Jag försöker få hit Tristan på onsdag så att de kan få busa loss innan vi åker. Igår bakade jag två bröd som vi kan ta med. Jag fick modifiera receptet lite för jag har bakat just det brödet innan och tyckt att det blev lite för saftigt eller degigt i mitten. Jag är sugen på att baka mer för det blev himla bra. I går blev det häslobröd gjord på filmjölk som bas. Jag skulle vilja baka ett något ljusare bröd som skulle kunna passa bra till soppa. Båda barnen gillade i alla fall det grova och det är ju gott betyg. Imorgon kommer en arbetskamrat hit med sin lilla bebis som är i Luddes ålder hit och hälsar på. de kommer vid tio, precis när han brukar somna men de nya sovtiderna är inte så långa 40 minuter till en timme ungefär. Jag kanske kan tvinga honom att somna direkt efter vi lämnat Melvin vid nio, det blir nog inga problem. Sen blir det lek, sen lunch, sen sova ett tag igen...perfekt! Allt löser sig.
Jag måste avsockra mig, det blir alldeles för mycket gott alldeles för ofta. Jag mår så himla kass efter med. Jag tänkte försöka hålla mig borta från allt socker denna vecka sen nästa vecka blir det gratis då vi är i fjällen och det sötaste kommer att bli en och en annan kanelbulle och gärna lite varm choklad då och då. Inget godis och ingen glass på 2 veckor alltså. Så får det bli. Start idag. Heja heja!

Inga kommentarer: