söndag, januari 11, 2009

Lovvika!

min gulleplutt älskar mat, mest min hemlagade!

mina nya bästisar när det är kallt!

I går var vi himla duktiga: Min man trillade och stekte köttbullar, jag bakade en sats kanelbullar och gjorde en stor kalops. Allt för den kommande sälenresan. Innan dess har jag gjort en köttfärspaj och satt in i frysen. Vi har ett par bra "tagmedrätter" till att laga i veckan sen ska det nog vara klart, då har vi så vi klarar oss hela veckan. Laga mat där vill jag gärna slippa, råvarona är dyra och man har inte alla tillbehör till hands, sen blir det riktig semester om jag slipper att stå vid spisen varenda dag där. Det är bara till att busa loss i snön! Med mina nya fina lovvikavantar som jag fått uppstickade bara till mig. de är verkligen jättesköna och hur snygga som helst. Jag hittade en tjej på nätet som stickade efter beställning. Gissa om jag vill sticka egna nu och ge bort till andra som presenter. Hon var jättesnäll och vi hade bra kommunikation hela tiden. Hon la till och med på en rem för att jag skulle kunna ha dem med mig till Sälen.
Nu är min man iväg och hjälper en utav sina chefer med en flytt. Melvin ska på kalas lite senare idag. Vi var och köpte present igår och vi kan väl säga att jag var den som blev mest lurad och Melvin var den som vann....

Inga kommentarer: