lördag, januari 03, 2009

Melvin på bortaplan.

Nyårsafton flöt på fint, maten var god och kvällen blev hur trevlig som helst. Vi skulle skjuta raketer med våra små och därmed också bota Melles rädsla för raketer trodde vi. En fick vi iväg sen gick han in med sina pappa och tittade på medans Petras familj sköt iväg resten av sina. Jaja, vi får skjuta iväg våra till 2010 i stället. Det blev lite dans på vardagsrumsgolvet, ja för min del alltså. Melvin bad om få och gå och lägga sig vid 22,45 och därmed dog också festen då hennes barn förlorade sin lekkamrat. Kvart över elva körde de hem med sina små varvid jag och min make svidade om till något med komfortabelt (morgonrock) oxh väntade dels på skiftet dels på att våra barn skulle vakna. De gjorde de inte så 00,30 kurade vi ner oss i sängen.
Dagen efter var lugn, jag gick en långis med Lynn, vädret var perfekt. Var ute i en och en halv timme.
Inatt har min stora pojke sovit över hos Petra. Han sov i Albins säng, säkert tryggt. Jag väntade mig att hon skulle ringa och säga att han ville komma hem, ja fast ändå inte..Bara för att jag trodde att det skulle gå dåligt så skulle det säkert gå jättebra, så tänkte jag faktiskt. Vilket det alltså gjorde. Han ville absolut inte hem i morse. När jag frågade Petra om han nämnt någonting om mig så sa hon "ja, han påpekar hela tiden att mamma skall inte komma och hämta mig nu". Snacka om besviken, jag som längtat så. Till lunch idag så köpte vi bullar och tog med till dem och fast än att vi stannade i flera timmar så blev det tårar när vi skulle hem.
I morgon skall jag och Petra åka till IKEA en sväng. Jag har förresten precis postat en beställning på en sluta röka bok åt henne, det vet hon inte om. Jag hejar på henne!

Inga kommentarer: