lördag, januari 17, 2009

På väg..

7,40 packade vi in oss i bilen och började köra mot vårt semestermål sälen som vi beräknas anlända till imorgon under eftermiddagen. Just nu sitter vi i matrummet till ett Bed & Breakfast och kollar på Bolibompa. Jag väntade mig ett urcharmigt litet ställe med rosa små rosor på gardinerna och dito sängkläder. Jag kan inte säga att det är något större fel på stället utan här är bara slitet och svinkallt! Det står en liten fläkt här och går och går som jag ställer mig vid med jämna mellanrum. Jag tänkte att vi kunde låna in den på vårt rum inatt men det behövs kanske inte. Man brukar ju få upp värmen rätt så bra under äcket och jag skall dessutom försöka samsova med Ludde. Han är varm han! Undrar om det kommer att funka, han gillar bäst att sova ensam han. Det var lagom att köra femtio mil idag. Båda barnen har varit mycket snälla med en särkild eloge skall Ludde ha som bara varit glad hela vägen. Melvin har tyckt att det varlite långt att åka men han har stått ut ändå. Han har ju sin lille DVD spelare och sina filmer. Mitt i allt fick jag blixthuvudvärk som inte riktigt ville släppa trots Ipren. Nu känns allt dock bra igen. Man glömmr ju alltid något till sina resor och jag kom tidigt på att vi glömt Luddes madrass + underlakan. Det löser sig genom att vi tar ett utav täckena som finns i stugan och har som madrass och lakan köpte jag på ett Jysk som låg väldigt lämpligt till på vägen. Så nu känns det inte som ett problem längre. Melvin som blivit förkyld i natt (varför inte) vill redan gå och lägga sig. Får väl fixa till honom och sätta mig med honom och titta på TV en stund.

Inga kommentarer: