lördag, februari 14, 2009

Klippt igen.

Jag mådde lite kasst i går kväll men trodde nog att det berodde på att Lynn lurat ut mig på ännu en mil. Jag kände mig väldigt sliten direkt efter. I dag har vi fått mycket gjort, elekrikern har änteligen varit här och fixat en gammal grej, vi har fått städat och fejat det är riktigt fräscht här hemma. Fast jag har bara blivit sämre och sämre, nu på kvällen kunde jag inte ens känna kaffesmaken..redan.Det brukar i alla fall ta ett par dagar innan smaksinnet försvinner. Nu har jag haft bihåleinflammation i december, influensa+bihåleinflammation i januari och nu i februari blir det en förkylning igen- det är ju inte klokt. Ska jag bara var frisk 1-2 veckor i stöten?? Måste kolla med Hälsokosten, ett tag drack jag några vedervärdiga droppar när jag kände mig kass och jag tror nog att de hjälpte lite...eller sköt upp lidandet, jag vet inte.
Jag väntar på att min man skall laga min espressomaskin, den kalkar igen hela tiden och får lagas stup i kvarten. Nu börjar jag bli trött på den men trots allt så älskar jag min fina Alessi. Den är väldigt bra när den fungerar. Jag har absolut inte råd att köpa en lika bra just nu men skulle det vara så att det skiter sig så har jag redan hittat en till ett hyfsat pris som fått genomgående bra betyg. Skummare får jag men ingen kvarn, det blir färdiga kaffekapslar istället för espresso house bönor men jag tror nog att det kommer att funka...om det nu går så långt.
Imorgon skall Melle Bus och Pappis gå på bio och se Spöket Laban. Jag och Ludde får hitta på något annat. Så som jag mår nu så blir det nog inget mer avancerat än en promenad.

Inga kommentarer: