fredag, februari 27, 2009

Min man, han kan.

När min man kom hem från jobb igår bad jag honom laga maten medan jag själv tog mig en tur med hunden. Min man som aldrig lagar mat tyckte det var okej. Jag slängde fram ett recept och gick min väg, inget förberedande eller så, jag bara gick. När jag kom hem stod han där i köket, sexigare än någonsin och såg ut att ha full koll på lagamat/ha koll ungarna situationen. Och maten var klar. Och god. Han kan! Han menade att det var roligare när jag inte var där och rättade honom hela tiden. Gör jag det? Förmodligen. Det är ju sån jag är. Bara mitt sätt är det allra bästa....har jag fått för mig.
Ludde sover gott i sin vagn där ute. Jag har i princip bara kollat på TV och surfat. Inte ens bäddat våra sängar. Känns ju helt busigt. Och inte helt bra, men det är nog bra för mitt stressade psyke. Öva på att tagga ner, det är vad jag behöver. I kväll skall vi göra pizzor och ha riktigt mycket fredagsmys. Melvin har börjat längta efter våra fredagskvällar och då vill jag ju göra dem speciella. Han brukar få bestämma vad vi skall ha till middag och sen blir det lite chips eller popcorn, kanske en godisbit eller två. Det så kul att han är så stor nu. I morse dansade vi lite, han gillar verkligen att dansa. Jag frågade var han lärt sig dansa så bra för det gör han. Höfterna är med och ibland sitter takten också. "Det är du mamma!"

Inga kommentarer: