måndag, februari 23, 2009

ta en cigg..

Vi har varit på öppna förskolan idag. Melvin har börjat uppskatta det en del så det är bara till att gå iväg när man kan. Lille Ludde gillar också det. Han bryr sig inte ens om om jag är där eller inte. Idag fick han vara med från början och sova sen, det brukar vara tvärtom. Tristan, Melles kompis, fick sova över i lördags. Det gick bra men jag känner väl egentligen inget större behov av att de redan ska sova över hos varandra. Jag var lite nervös eftersom jag inte kunde ringa hans mamma hur lätt som helst i och med att de hade stor baluns hemma. Tristan skulle egentligen varit hos någon annan men de kunde tydligen inte i sista sekund. Jaja, det funkade rätt så bra men jag gör gärna inte om det på ett tag. Det räcker att de leker med varandra ofta. I går var vi hos farfar, det blev ingen jätterunda för allt var så himla slaskigt. Vi fick middag och Melvin uppskattade speciellt efterrätten som var chokladpudding, med tanke på honom faktiskt. När vi komhem blev det storsanering. Barnen och mannen hoppade i ett varmt bad och kläderna i tvättmaskinen (de är ju storrökare därhemma). Sen var det min tur och jag fick en kall dusch. Mmm härligt.. Just nu väntar jag på att den lille ska vakna så han kan få något att äta. Det är en bra stund sen sist.

Inga kommentarer: