onsdag, mars 18, 2009

En inte så fräsch mamma.

Vi hade ju kalas i söndags. 5 barn som vi försökte underhålla under 3 timmar. Svårast var att få dem att förstå att de inte fick vara på Melvins rum. Vi hade gjort jättefint i källaren och tagitr ner massor av leksaker åt dem. Gjort plats så de kunde härja fritt. Jaja, så småningom kom alla föräldrar och hämtade hem sina små men 2 timmar hade räck gott. Det hade varit roligare för dem att få ett mer komprimerat kalas. I går fick jag Jörgen att lämna Melvin på dagis för Ludde var så ledsen på morgonen så jag fick inte det hela att gå ihop ensam. Melvin fick följa med sin pappa på jobb ett par timmar och jag och Ludde fick gå och lägga oss en stund igen. När han vaknade igen vid halvnio sken han som en sol. Jag ringde vårdcentralen och förklarade att sedan maginfluensan förra veckan hade Ludde inte repat sig riktigt. Senast kvällen innan hade han kräkt ordentligt. De sa att ibland tar det lite längre tid för vissa att göra sig av med det helt. Och faktiskt, nu är han helt återställd. Hela dagen igår och nu på förmiddagen så verkar han må som en prins. Jaja, jag plockade fram min dammsugare, iförd mitt nattlinne, i och med att jag inte behövde lämna på dagis så tänkte jag vänta med att klä mig. Mitt hår var äckelskitit och läskigt men rent blev här i alla fall och Ludde kröp efter och kollade så arbetet blev ordentligt utfört. När jag rullat ihop slangen och hängt tillbaka den så tittade jag ut genom vårt stora vardagsrumsfönster, där står ett helt dagis och tittar tillbaka på mig. Sekunden senare knackar det på dörren. Det är Melvin som ska visa var han bor. Kanon! Jag kunde likabra stått med en fimpe i ena handen och en flaska explorer i den andra......De ville inte komma in. Bara ta ett foto på ytterdörren. Tur att det bara var Melle och en fröken som knackade på. Jag får kompensera med en fika till försommaren istället. Just bara för att visa att ibland är jag ren och snygg.

Inga kommentarer: