fredag, mars 13, 2009

Grattis min son!




Melvin fyllde som sagt 4 igår och vi hade en härlig dag tillsammans med nära och kära. Min syrra kom tidigt på morgonen och gratulerade den lille födelsegrisen. Efter hon hade gått blev det lite dötid här hemma men det gick bra för Melle som leke med alla sina leksaker. Lite senare kom våra gäster. Kusiner och deras föräldrar samt farfar. Jag bjöd på lasagne, god sallad och till efterrätt tårta. Batmantårta. Melvin äter inte tårta men visst måste det bli tårta på på födelsedagen. Det är inget snack om saken. Farfar stannade rätt länge vilket kändes skönt för det brukar han inte göra. Jag fick städat undan efter festligheterna medans gubbarna lekte med barnen. Idag har allt återgått till det normala, Melvin blev superfirad på sitt dagis med liten present och han fick också sitta på tronen och bestämma vilka sånger de skulle sjunga. Imorgon ska vi baka inför barnkalaset på söndag. Fixa mysigt i källaren ska vi också göra för jag hade tänkt mig att stora delar av kalaset kunde hållas där nere. Blir nog rätt så okej. Nu ska jag kolla lite lekar som vi kan aktivera dem med.

Inga kommentarer: