fredag, mars 20, 2009

Morbror.

Jag och Tim (Ludde med förstås) gick på långrunda i solen efter lämning av Melle. Det var helt underbart och jag hade gärna gått lite till men jag kände att efter en timme i rask takt så skulle det bli skönt att komma hem och ta sig en kaffe. Jag trodde jag skulle hinna med att dra ut en solstol sitta och lapa en stund men i och med att den lille vaknade direkt efter promenaden så jag fick ta hand om honom ju. Det visade sig rätt så snabbt efter hans lunch att han ville sova mer så han fick gå och lägga sig i min säng en stund. Då passade jag på att packa bil och bre en smörgås som Melvin skulle få på vägen. Jag väckte Ludde sen åkte vi iväg för att hämta storebror på dagis. Jag körde oss till Eko för att handla lite blommor samt presenter till helgens båda kalas. När det var avklarat träffade vi min bror Andreas på Mobilia för en fika. Melvin fick en läderkula som han naturligtvis ville kicka loss med på en gång. Min snälla bror lät mig och Ludde gå och lalla runt en stund i butikerna medan han och Melle gick ut och lirade en stund. Jag hittade en fin väst som Melvin skulle kunna ha till alla sina huvatröjor nu i vår men den fanns ju så klart inte i hans storlek. Hemma kunde jag inte släppa tanken på den fina västen så jag satte mig och ringde runt till alla HM jag kunde komma på. Jag hade turen med mig för en gångs skull och på mitt allra sista försök fick jag napp. Imorgon bär det av till Nova. Han kommer att bli glad när han får den..

Inga kommentarer: