söndag, mars 08, 2009

vår ruset

I går var Petra&Co här på middag. Jag gjorde det lätt för mig och bjöd på kycklingfile, hasselback, Petras och min nya bearnaise och grönsaker. Det blev faktiskt hur gott som helst. Till efterrätt blev det banankaka (den är supergod) med glass. Den nya bearnaisen hittade jag på lata mamman och det var inget fel på den. Bara enklare än min gamla att laga och minst lika god.
För att Björn skulle kunna dricka lika gott som de andra så erbjöd jag mig att köra deras bil hem och gå hem själv. Så fick det bli. Jag körde hem dem, hunden fick följa med så jag fick sällskap på vägen hem. Rätt som det var så fick jag för mig att springa och se på fan min kondis har blivit bättre. Jag sprang från Hököpinge till Vellinge Gästis. I jeans och dunjacka!! När jag kom hem sov min man i soffan, han hade varit uppe med vår lille son sedan 4 på morgonen så jag förstår honom. Själv stannade jag uppe en stund till och softade en stund. I morse var jag snabb med lilleman och tog ner honom till mig när han började hålla låda vid halvfyra. Det hjälpte och han sov vidare med mig till kvart över sju. Back on track.

Inga kommentarer: