söndag, april 19, 2009

Helgen som gick.

Min skuldra gör fasligt ont idag. Mer än vanligt. Sitter med vetevärmaren och väntar på att maken skall komma in från trädgården och fixa till den lite. Det brukar han sköta bra. Har precis kommit hem från dagens andra rätt så rejäla promenad. I morse när jag gick så sprang en gammal farbror om mig precis i början sen i slutet kommer gubbfan igen, bara för att retas. Då har han tagit en omväg för att göra rundan längre. Så jäkla duktigt då!
Idag har vi varit duktiga, jag gjorde fint inomhus och min man utomhus. Oljat trädäcket har han gjort, nu slutför han det. Vindsskyddet hanns inte med innan för Melle fick för sig att han skulle handla en leksak som vi lovat att skulle få göra en dag. Han fick ju pengar av sin farfar i födelsedagspresent. Den dagen var alltså idag. Så vi packade in familjen i bilen efter lunch och stack till toys. Sen åkte vi hem igen. Så kul var det inte att vara hemifrån. Vi är riktiga hemmagrisar. Jag föreslog att de kunde äta middag på BK när vi ändå var där så kunde jag ta ett varv på Jägersro Center under tiden men nä, Melle skulle minsann ha hemlagad mat. Så så blev det. Jag har fixat lite i trädgården. Jag har inte så mycket att göra just nu men snart så ska jag odla något riktigt gott i grönsakslandet. Jag vet inte vad bara. Det blir väl någon slags böna eller ärta. Melle har önskat sig gurka så det får jag väl prova. Sallad skall vi ha. Sen vet jag inte. Skulle vara gott med något med något som man lätt kan slänga på grillen eftersom den är igång hela sommaren. Åh, vad sugen jag blir på sommar och grillat!! Det är så underbart gott.

Inga kommentarer: