måndag, april 13, 2009

Måndag? Känns som söndag.

Påskhelgen har flutit på förvånansvärt bra trots att maken inte varit hemma. Fast han kom hem igår kväll, en dag tidigare än vad vi trott. Och i lördags körde vi ju till farfar och grillade med dem. Vi har haft att göra hela tiden, igår hälsade vi på hos Petra. Först blev Melvin hämtad av Petras privata limousineservice så att jag kunde stanna kvar hemma och städa klart. När det var avklarat körde jag och Ludde dit för att hämta hem brorsan. Fast vi stannade kvar en bra stund först. Vi spelade, eller sjöng Singstar. Först var det lite pinigt men sen kom jag loss och skrålade ordentligt. Kan nog var riktigt kul vid ett festligt tillfälle. Med mig hem fick jag blåsippor från Arrie. Idag toppade grannen det genom att skicka en vitsippeplanta över häcken. Jag blev jätteglad! Sen funderade jag på lite vad som kan göra mig riktigt glad respektive min man. Vitsippor VS...ja vaddå....?? Han tycker nog att min lilla lycka är märklig. Nyss har jag gått en promenad med Lynn och dogsen. Det var helt vindstilla och solnedgången som speglades i havet var helt underbar. Nästa gång får kameran följa med. I morse var det lika vacker med dimman som låg tunn över åkrarna och solen som försökte bränna sig igenom den...sagolikt. Jag är glad över att bo här. Det blir svårt med sådana upplevelser i stan. Hoppas mina barn kommer uppskatta stället de växer upp på. Det har jag gjort. Grillad, bankad kycklinfilé stod på menyn idag. Supergott tyckte jag. Min man har inget smaksinne. Han är mänsklig visar det sig. Han har så äntligen blivit förkyld. Jag trodde inte det var möjligt. Han brukar normalt stå emot det mesta.

Inga kommentarer: