tisdag, april 28, 2009

mintsmak=vuxensmak?

Jag var på moltex i svedala i söndags, har aldrig varit där innan men jag är ju inte jätteintresserad av tyger så det är ju inte så konstigt. Köpte en hissgardin till sovrummet, de hade ett bra sortiment på sådana och jag fick den för en hundring. Jag skulle inte kunna sy en billigare! Nu är jag sugen på en till så det blir lite symetriskt i sovrummet. Den första köpte jag för att morgonsolen nu i flera år letat sig in i mitt öga hela sommaren, trots rullgardin. Nu är det mycket bättre även om den inte är helt mörkläggande.
Lillebror ligger ute och sover, han har förresten fått plats på Melles dagis till hösten. I mitten på augusti skall han skolas in. Jag tror inte att det kommer att bli svårt, varken för mig eller för honom. Känns skönt att han får vara med sin bror.
I helgen hade vi Petra och hennes familj på middag det blev grillad kycklingfilé med ugnsbakade potatishalvor och tzatsiki. Stor sallad gjorde jag också. Den åt jag nog allra mest av. Till efterrätt hade jag gjort en kladdkaka med bakpulver (brukar jag inte ha) och after eight på toppen. Jag tog en minimal bit och tyckte den var god. Det gjorde inte barnen. Smakar mint så vuxet? De fick godis istället och blev väldigt nöjda med det.

Inga kommentarer: