söndag, augusti 30, 2009

Att stjälpa en synskadad..

I helgen har jag jobbat. Det har känts bra men att gå upp till 75% nu i veckan känns konstigt. Jag vill vara hemma med mina barn ju. Fast det blir nog bra ändå, lite mer pengar blir det ju också och det behövs verkligen. Nu vill jag kunna handla lite saker utan att tänka efter.
Jag fick en synskadad med i min vagn. Egentligen skulle hon inte med mitt tåg alls men jag tog med henne ändå. Till Lund skulle både hon och jag ju. Vårt tåg gick felvänt, alltså med fel vagn först, det är inte jättevanligt och gör att det känns som om man åker mot Stockholm när man egentligen åker hem till Malmö. Detta gjorde att jag skickade den här synskadade personen på helt fel håll när hon klev av tåget. Hon skulle mot tunneln för att ta sig till sin taxi och dit skickade jag henne inte. Jag vet inte vart hon hamnade till sist.Det blir nog inte dagens ros för mig i dag. Trodde jag skulle hinna pussa på Melle idag innan han gick och lade sig men hela familjen låg och sov när jag kom hem för tjugo minuter sedan..Jag är trött och blir nog inte vaken så länge ikväll. Skulle kunna tänka mig att krypa ner tidigt och läsa lite. Imorgon blir det nog inget dagis för stackars Ludde som är förkyld.

Inga kommentarer: