måndag, augusti 24, 2009

Dagis

Inskolningen för Ludde fungerar hur bra som helst. Idag har han ätit lunch med de andra barnen och han har just börjat äta själv och insisterade på att få göra det idag också. Han är så duktig på att hantera skeden. Imorgon skall han sova middag där. I en egen liten säng i deras sovamiddagrum som är utomhus. Blir nog bra. Själv har jag massor av ärenden som jag tänkte lösa medan kidsen är där. Nästa vecka börjar jag ju jobba så det är ju bra om allt är fixat med deras kläder och stövlar då. Presenter skall jag också köpa, Melle skall gå på två kalas framöver. jag tror fan han har blivit bjuden på varenda kalas som hans polare haft i år. Roligt att han är så poppis!
Nu sitter min man framför mig och ritar på en TV möbel och en annan vägghängd historia som han tänker bygga till vardagsrummet. Vi bara måste byta den hemska Billybokhyllan mot något trevligare. Något som döljer de hemska böckerna och de ännu hemskare cd skivorna..Billyn får flytta ner i källaren och tjänsgöra som kontorsmöbel på det nya kontoret när det väl blir verklighet av den idén.

Inga kommentarer: