söndag, september 20, 2009

lillSten

I går höll min kära på att renovera ovanvåningen hela dagen. Jag svarade med att laga en riktigt god middag, baka efterrätt och korka upp en vinare åt oss. Efterrätten blev grannarna också inbjudna på. Vi tyckte det var så mycket så vi ringde och kollade om de hade lust att komma över och det ville de gärna. Jag var skittrött av någon anledning och vi hamnade i sängen innan 10. En lördagkväll! Fast vi var överrens om att det var det vi ville....
På fredagen när jag klivit av mitt tåg ringde Ankie från Melvins dagis och berättade att han hade stoppat en sten i örat som de nu inte kunde få ut. Eftersom jag inte kunde ta mig hem tillräckligt snabbt ringde jag barnets far som körde iväg direkt. Innan jag kommit hem hade han hunnit med att hämta ungen, åka till Vårdcentralen och suga ut stenen, åka till Statoil och fira med en glass och till sist hämta det återstående barnet på dagis, där någonstans kom jag hem. Jag frågade Melvin hur han lyckats få in en sten i örat så sa han bara; Jag satt vid kullen och provade några stycken men de passade inte. Sen provade jag denna och den passade!
Idag har vi varit och kollat på vinterkläder men det blev inte köpt mer än ett par stövlar till Melvin. Men det är en bra början. Jag tror att Ludde har vad han behöver i källaren. Skor är jag osäker på, de verkar lite stora skorna jag sparat från Melvin. De är ju inte födda i samma säsong..Nu sitter jag och storungen och kollar på Ben 10 film och han bjuder på jordnötsringar. Jo, han får idag för han somnade ifrån sin lördagsmyskväll igår....
Ludde sover nu i sina stora nya säng. Han blev jätteglad när vi satte in den åt honom.

Inga kommentarer: