onsdag, mars 24, 2010

Flitiga Lisa.

Jag är fortfarade datorlös, vi glömde lämna strömkabeln (med vi menar jag min man) tilldatorkillarna när vi lämnade in den. Nu har de dock allt och jag hoppas att få hämta den på fredag när jag kommer hem från Stockholm. Imorgon kommer jag upp hyfsat tidigt och tänkte bland annat gå till en rolig godisaffär jag hittade sist och köpa godis till barnens påskägg. Nya skor behöver jag fortfarande så det kanske jag också shoppar. på fredag åker jag hem tidigt så det är en riktig guldtur. Sen har jag ledig helg efter det. Jörgen skall lägga golv på ovanvåningen hela helgen så jag tänkte försöka aktivera mig och barnen med något roligt...

Idag har jag varit riktigt aktiv...och inte. Jag lämnade barnen på dagisets påskfest, sen åkte jag hem och städade järnet. Mitt i städningen avbröt Lynn mig för en tur med hundarna, vi stack ner till stranden. Det var mysigt lagomt väder, hundarna var verkligen glada för att komma dit! Sen körde vi hem och städade klart. Jag unnade mig ett bad och kröp ner under duntäcket efter det. En timmes skönhetssömn blev det, urskönt! Jag vet, det är lite pensionärsvarning över det men jag kliver upp rätt så tidigt varje morgon. Inte nog med det, det blir nog en två tre vändor in till barn/kök/toa varje natt också. Jag känner ingen som är så trött som jag jämt är...Ett kosttillskott hade nog inte varit fel men jag har inte minne nog till att ta något regelbundet.

Nu har jag och Tim tagit sista rundan för ikväll, vi träffade grannfrun och hennes hund Laban. Jag tyckte hon så lite rund ut om sin mage...blir det en bebis i grannskapet i sommar?

Inga kommentarer: