söndag, maj 30, 2010

Amen Fylking!

Igår på tåget mellan M-CST så hade vi Fylking, Ashberg, Musse och Andreas Halldén på tåget.
De fick snällt åka buss med oss första sträckan då vi inte kunnat få ner tågen till Malmö från Hässleholm. Så långt inga problem. Det var senare på tåget när de var hungriga som det blev konstigheter. Gert kom och handlade sin mat av mig, han valde en klassisk svensk rätt: Köttbullar med mos och lingon. När han kom fram till mig i kassan börja han på ett mycket otrevligt sätt beklaga sig över vårt sortiment av maträtter och avslutade med att vi var ett "jävla rasseföretag" som inte tog in mer mat av utländskt härsprung. Det slutade med att Musse kom fram och tog bort honom från mig. Som om att han och inte Gert förstod att jag inte står för detta urval i bistron. Jag var lugn och trevlig hela tiden men Gert var faktiskt väldigt otrevlig vilket är synd för det är inte alls sådan som jag uppfattat honom. En man försökte utföra ett trolleritrick för honom men han bara avfärdades med att det gamla skittricket har väl alla sett..
Nu har jag varit ute och luftat mig redan. Jag var tvungen att gå ner till station och hämta min kassaapparat som jag glömde på tåget igår, en snäll förare hade förbarmat sig över den och idag tog han med den till mig. Jag kan berätta att i Stockholm är det än så länge underbart väder denna morsdag söndag. I Malmö vet jag att det blåser och är kallt. Jag pratade just med familj som inte kan fira min dag idag, men vi tog det igår innan jag åkte hemifrån i stället. Jag ser fram emot en promenad med Anna. Jag dricker just kaffe nummer två denna förmiddag. Tim McGraw ackompanjerar.. Jag har äver sex skvallerblaskor, en bok och en film med mig. Förutom min dator. Jag skulle kunna stanna till onsdag utan problem...;)

Inga kommentarer: