tisdag, maj 04, 2010

blomster från torget

Det här med att Tim inte är hemma är ju inte riktigt bra. Jag kommer inte ut som jag ska och det saknar jag. Idag är det förstås nära minusgrader så man borde vara glad att man slipper men nä, jag saknar honom nog lite ändå.
Imorse köpte jag Orchideér på hötorget och nu står de här hemma, ståtliga och försöker förstå våran skånska. De är så fina och stora och kostar inte alls mycket. Jag ska nog köpa två till på tisdag när jag börjar rätt så sent.
Helgen som gick blev lite bonus för jag skulle jobbat men var ledig. Då passade vi på att fixa lite i trädgården och jag är nöjd för tillfället. Maken klippte gräsmattan och jag rensade och klippte bort gammalt skräp. I stora rabatten utanför Melvins rum behövs lite mer arbetet så den har vi inte ens gett oss på ännu, vi skulle behöva lite ny frisk jord där men jag vet fan inte var man köper bra sådan. Sånt i säckar verkar helt kasst! Jag och Petra ska ut i helgen och kolla lite på växter, vi skall välja att åka till några ställen vi inte varit på tidigare men eftersom det är söndag så blir det nog inte så många, en två tre stycken blir nog bra. Efter det blir det nog fint där bak.

Inga kommentarer: