onsdag, maj 26, 2010

Nu tillhör jag löpareliten!

Jag sprang Blodomloppet igår. Hela 5,6 km! När jag springer hemma brukar jag gå någon kilometer som uppvärmning men igår sprang jag alltså allt. Det gick jättebra trots hosta och ont i skinkan och högerknä. Skulle vara kul att springa lite fler lopp, man kanske kan ge sig på milen snart..
I helgen fick jag en helt ny och jättefin ytterdörr! Den gamla var charmig och så men ganska slut. Jag är skitnöjd med att vi valde klarglas vi sidan. Det blev superbra! Vi hade också grillgäster, det var Patrik, Sandra med barnen Josefin och Hugo. Detta är alltså Melvins kompis med föräldrar och syrra. Vi hade sådan tur att det sprack upp och blev sommarvärme på eftermiddagen. Vi gjorde grillspett och goda potatisar, min aioli blev supergod. till efterrätt blev det säsongens första rabarberpaj. Vi har rabarber till bäng! Jag tvingade min syrra och hennes vännina att ta hem en del häromdagen. Det minskade beståndet en aning. Just nu sitter jag och stirrar ut på vår gräsmatta och önskar att få se Sixten komma gåendes. Han verkar vara försvunnen. Saknar honom.

Inga kommentarer: