tisdag, juni 15, 2010

Semesterdag 2

Helgen gick förbi och kommer aldrig igen, svich sa det bara, eller slurp var det nog. På lördagen tog Petra hand om våra barn för att vi skulle kunna gå på fest. Hemma hos Anki och Robban var det mycket trevligt och Robban hade grillat oxfilé. I och med att Ludde skulle ha kalas på söndagen så tackade vi för oss vid tolvslaget och jag kände att det var lagom. På söndagen var det en massa förberedelser inför eftermiddagen och i och med att vi inga barn hade så gick det som en dans. Vi gjorde i ordning en oxfilé för grillning och jag satte in en potatisgratäng i ugnen. Som för övrigt blev en utav den bästa som gjorts av mig! Till efterrätt blev det tårta, kaffe och choklad. Vi hade trevligt, hoppas våra gäster också hade det.
Idag har vi hängt lekan. Där fanns massor av barn som mina kunde leka med. En liten hund till Tim hittade vi också. Sen var det en mammas man som ringde och sa att det öste regn i Lund så vi lämnade lekan till sitt öde allihop. En snabb sväng till Apoteket och det var precis vi hann hem innan skuren kom. Nu har jag en liten Ludde i knät som sitter och spelar munspel för mig....
Nu ska diskmaskinen tömmas..

Inga kommentarer: