torsdag, augusti 19, 2010

Jag= Nice

Nu är jag hemma hos pågarna i vellinge igen. Min man bjöd mig en delikat middag när jag kom hem, köttbullar och mackisar. Det är verkligen synd att han inte är mer intresserad av mat än så, men men, snickra kan han. Just nu sitter jag och softar i soffan med kidsen. Ludde är superkelig, det är mysigt..och varmt. Melle sitter och provar alla nya spel jag fixat till hans Nintendo DS. Pappa är ute och klipper gräsmattan, det var på tiden, jag var nära att köpa en lie till honom. Varför jag inte klipper det själv?? Jag ska nog klippa till dig din ******!!
Annars verkar jag upplevas som trevlig; jag serverade en något äldre man hans trerätters middag, den var betald i förskott dock ej ölen han beställde till. Jag fick pengen och växeln blev min att behålla. Detta är inte helt vanligt på tågen så jag tackade väldigt mycket och berättade att när sådant händer brukar jag vanligtvis lägga dricksen i mina små pojkars spargrisar. Redan från första början fick vi en härlig och rolig dialog mellan varandra som fortsatte resan igenom. När sedan denna var över stack han in sitt huvud i mitt pentry där jag stod och fixade med det sista och sa; var det 2 pojkar du hade? Jo, två små som jag längtar efter nu. Då ska de få en liten present av mig, jag har själv barnbarn, och i min hand tryckte han två hundralappar. Jag blev så paff. Men pengarna har jag nu gett till barnen. Supersöt farbror...
Imorgon är vi lediga, vi ska mysa och förbereda för Lynn och hennes familjs ankomst .

Inga kommentarer: