måndag, september 20, 2010

Åker hem om en stund.

Har just ätit frukost på mitt hotell. Ligger och softar en stund innan det är dags att gå ner till basen. Tänker köpa en sallad att ta med på tåget idag. Ikväll ska Jörgen och några andra snubbar slita upp resterna av golvet i källaren så att vi kan gjuta så snart som möjligt. Hoppas unkdoften försvinner i och med det också. Det luktar riktigt illa i källaren, men bara där.
Måste plocka fram numret till min optiker och ringa dem, jag hämtade linser för 1500 pix i går men när jag kom hem såg jag att det var fel sort. Klåpare! Jag gör det nu, sen kan dagen bara bli bättre! Tur förresten att ni inte var på mitt tåg igår och klagade på SJ s ständiga förseningar. Jag hade en sådan i bistron igår. Istället för att le och hålla med och vara förstående blev jag lack! Jag sa; Du vet att vi just kört förbi ett stort banarbetet va? Du vet att om det varit Veolia som kört här så hade de varit lika sena...eller om SAS plan kunde kört på räls så hade de varit lika sena....SJ sysslar inte med banarbetet, SJ kör tåg! Han tog sitt kaffe snabbt som fan och lämnade bistron....Man blir trött på att höra hur sena vi är jämt. Fast hade vi haft väl underhållna tåg kunde man säkert undvikit hälften av alla förseningar, det sticker jag ine under stol med....Nä, sallad var det! Hej.

Inga kommentarer: