fredag, september 03, 2010

Antiklimax!

Vilken prövning! Jag fick en glidartur till Göteborg i går som avslutades i Köpenhamn på kvällen. Vanligtvis brukar man ju stiga upp i ottan och få en liten frukostpåse (av undermålig kvalité) när man ger sig i väg till sitt tåg. Nu skulle jag alltså få, jag förutom sovmorgon till halvnio avnjuta hotelletsbuffé vilket jag upplever som klimax då min frukost vanligtvis består av kall gröt accompanjerat av två skrikiga ungar (kanske lite överdrivet men åt det hållet)..Nu vaknade jag istället alldeles för tidigt och rummet stank av stekt lök eller bacon eller något annat varmt som inte tillhör vad jag föredrar på min frukosttallrik. Jag lyckades i alla fall somna om en timme men fick slutligen ge upp och tog mig så småningom en dusch. Sen fick jag ju gå till tåget utan att gå inom matsalen...När vi väl tagit oss över till Sweden och våra bas så var det en snubbe som stod och grillade gris utanför dörren till jobb. Ack vad det doftade underbart! Inne på basen dignade borden av diverse läskedrycker och andra supertrevliga tillbehör. Det vankades fest. Hela dagen skulle man få äta gris, chips och godis! Fantastiskt! Och allt sattes i gång bara ett par minuter efter det jag kommit in! Vilken tajming, och jag som brukar vara ledig när de får för sig att bjuda på något, men idag....! ........fastar jag .......
Jaja, nog om mat. Min man ringde just. Han tänker hämta pizza åt sig och ungarna. Jag passar på att ta en runda med hunden. Vi har förresten redan varit på stranden. Min syrra ringde och ville gå ut vilket passade riktigt bra för jag satt på bussen och undrade vilken långrunda jag och tim skulle ta när jag kom hem i dag. Kämpinge blev det alltså. Och det var varm där. Folk låg och solade, en del i bikini. Tim badade hela tiden. Han var skitglad! I morgon åker familjen till farfar och låter honom laga mat åt dem...smart. Jag är nämligen borta hela helgen!

Inga kommentarer: