måndag, september 27, 2010

inte jobbigt jobb

Jaha nu har jag missat mitt favvotvprogram bara för att jag var tvungen att åka in och lägga mig i Köpenhamn. Jag börjarde klockan 18 ikväll och slutade 19.30 här på hotellet. Imorgon börjar jag 7.30 och slutar 9.30. Totalt onödig tur men jag jobbar ju, frågan är bara om jag jobbar tillräckligt hårt för att få lov att kalla det att jobba? Det känns som om jag har tagit mig hit för att få äta av hotellets trevliga buffe samt ligga och surfa hela kvällen i hotellets vita rena lakan..Det enda som grumlar det hela är att jag tänker på min man som har fått ta hela kvällsrutinen helt själv och i morgon bitti har han den trevliga uppgiften framför sig att övertala sönerna att det är mysigt att gå ut med hunden klockan sex på morgonen. Mitt jobb är inte alls så pjåkigt längre. Det är bara morgonrutinen med barnen när jag är borta som kastar en skugga över det hela. Synd att min man inte kan flexa lite för då hade allt varit hur bra som helst.
I dag var pojkarna hemma med mig. Vi åkte och hämtade hem en ny katt. Hoppas att han passar in i familjen. Än så länge har han mest legat och tryckt under soffan...

Inga kommentarer: