söndag, oktober 10, 2010

Bosse

Vi har varit i skogen hos farfar i dag. Det var varmt och luktade gott när vi tog en promenad efter maten. Skogen luktar gott när det är i lite varmt i luften. Vi klättrade i träd, lekte kurragömma och kollade på myrstackar. Innan farfar gjorde vi ett besök hos Bo Ohlson också. det blev lite julpynt(!) och en overall till lillebror. Jag köpte mig ett par benvärmare! Jag testade dem en stund när vi kom hem och ja, de värmde...Jag blev ännu varmare när jag sprungit fem kilometer med min lille vovve (han har blivit lite tjock), fast det gick snabbt över till lite frossa så det fick bli ett hett bad med min nya tidning. Nu sitter jag och myser i pyjamas och morgonrock under filten här i soffan....åh, soffan..Har jag berättat om den?? Vi köpte en bäddsoffa till Melvin i somras. Det var ganska lång tids väntan på den men eftersom han inte flyttat upp ännu så störde inte det oss alls. Vi packade inte heller upp den med den gång utan väntade ett par veckor. Till sist kände vi att vi skulle kolla hur den såg ut i alla fall. Då upptäckte vi att ryggkuddarna var så hårt packade med ett oacceptabelt material att vi inte ens kunde luta oss tillbaka och sjunka in skönt och mjukt. Vi reklamerade kuddarna och eftersom de i butiken höll med oss om att de såg för jäkliga ut trodde vi att vi skulle få nya kuddar sen skulle allt bli bra. Nu blev det inte så alls. De ringde efter ett par veckor från butiken och berättade att allt samarbete med leverantören upphört och att de inte kunde hjälpa oss med nya kuddar men att vi skulle få 500 kronor i kompensation för att ordna allt själv. Jag bad att få återkomma. Att hitta innerkuddar i den storleken verkade helt omöjligt och då återstår att köpa stoppning och sy egna innerkuddar. Sy gör ju inte jag gärna, jag gillar färdiga prylar. Så redan där tyckte jag att deras 500 inte var värt någonting. Vi ringde upp och kollade om de kunde ställa upp med mer rabatt men det gick ju inte och då återstod bara att köra tillbaka med skiten. Vilket min man gjorde igår. Väl där strulade de jättemycket och det tog honom en timme att få tillbaka de pengar vi betalat för soffan..Deras kundservice var katastrofal! Handla inte möbler hos HomeZone. Med sig hem hade maken en jättefin skön och härlig bäddsoffa från IKEA som vi inte sett tidigare (då hade vi definitivt köpt den där från början). Nu är jag glad igen!
Pojkarnas prickar börjar ge med sig men det blir inte dagis än på ett par dar. Det har blivit lite låntråkigt eftersom vi inte kunnat göra något annat än att gå ut och leka. Vattkoppor är väldigt smittsamt..

Inga kommentarer: