söndag, oktober 17, 2010

Home alone..

Så, då ligger man på hotell igen. I går låg jag i min egen säng, ensam. Ja, Sune var där men det var bara vi. Det kändes skitkonstigt. Jag fick ha ytterbelysningen på så ingen kunde ta sig in och ta oss. Resten av familjen har ju varit hos farfar i skogen i helgen. Jag kom hem vid åtta i går kväll och för att slippa vara i villan ensam så bestämde jag dejt med min syrra. Vi gick ut och åt lite på ett hak i Limhamn. Maten var lite si så där men stället var mysigt, personalen lika så. Vi hade så trevligt att vi bestämde att en gång per månad skulle vi ut och äta. Och det är ju precis det jag vill, jag älskar att gå på restaurang, jag kan absolut inte tänka mig att gå ut och festa men äta gillar jag ju. Och min syrra gillar jag, det kommer bli kul, vi kanske inte kommer iväg så ofta som en gång i månaden men varannan kanske? Vi behöver det, varje gång vi ses vill barnen busa och då finns det ju inte så mycket plats för prat mellan oss systrar.
Nu är familjen i alla fall på plats igen men dessvärre slutar jag inte förrän sent imorgon kväll så jag får nog inte pussa på pojkarna då heller. På tisdag, då ska vi vara lediga tillsammans. Hoppas det blir fint väder för jag vet att de vill åka till stranden...

Inga kommentarer: