söndag, november 28, 2010

AAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Klockan är någon gång på förmiddagen. Det är lördag. Jag tar fram en kycklingfilé för att göra en god sallad att ta med till jobb. En med bacon i. Jag går och pysslar lite, får strukit en rejäl tvätthög. Min man har just tagit med barnen till bacen för att åka snowracers. Jag till sovrummet och ska bädda våra sängar. Faktum är att jag står och funderar på om det inte är dags för ett lakansbyte denna lördag när jag plötsligt hör ett bekant pip....min jobbelur..Inte ovanligt att den piper ofta, det är sms om vakanta turer som vi har stup i kvarten, jag brukar inte ens läsa dem med en gång. Denna gång blev jag dock nyfiken vad det kunde stå för det ligger ju rätt mycket snö på våra rälsar så jag går och kollar om det står något om det..DET GÖR DET INTE! " För att anmäla dig till din tur, svara på detta sms...." För en sekund blir jag helt paralyserad, jag börjar ju först om fyra timmar tänker jag. I nästa sekund har jag tagit på mig mina strumpbyxor, borstar frenestiskt mina tänder samtidigt som jag ringer jobb. Jag kommer fram och spottar ur mig både tandkräm och ord och försöker förstå om det är ett misstag eller inte..Personalfördelaren är snäll och tycker att jag har en härlig inställning när jag säger : "Jag skiter i vems fel det är, bara ring mina kolleger och säg att jag kommer till tåget och be dem fixa mina papper och min handdator!!" En kvart senare sitter jag i bilen, fräsch som en nyponros och kör allt vad jag kan, dvs 50 km/h på motorvägen in till Malmö C. Det är jäkligt frustrerande när man har brått att köra så sakta men det låg så mycket snö på vägarna så jag hade inget val. Jag kom i alla fall i god till till avgång. Till mina kolleger sa jag bara: "Ni blev väl inte oroliga?" Sen avgick vi som om inget hade hänt. Viken timme!! Tur vi har rejäl inställningstid..
På kvällen gick jag ut och åt med min kollega Anneli. Vi satt och pratde i flera timmar på vår restaurang och jag fick avslutat min kväll på ett mycket bättre sätt än dagen hade börjat..
Nu har jag precis ätit frukost och bara hoppas på att hemresan till mitt Skåne blir lika smärtfri som i går..

Inga kommentarer: