torsdag, november 18, 2010

Passagerare

Jag sitter på tåget och åker pass ner till Linköping. Tråkigt när man redan åkt förbi där en gång idag..jaja, jag jobbar inte i alla fall. Ringde hem för ett tag sedan, Melvin har fått följa med en kompis hem från dagis för tredje dagen på raken. Det är kul att killen är poppis! Ludde får vackert stanna kvar och vänta på att pappa kommer och hämtar.
Jag är lite förkyld men blir det inte mer än så här så kan jag stå ut, lite täppt i näsan bara, inget mer. Jag har ju glömt att berätta om Yvonne´s 70 års kalas som vi var inbjudna att deltaga i under söndags förmiddagen. Det är i och för sig inte så mycket att säga något om men vi hade trevligt. Och vi var inte yngst utan det var barnbarnen. Vid min sida fick jag en härlig stockholmslady vid namn Lotta. Hon tillhörde nog också den yngre skaran (50+) skulle jag gissa. Vi bondade rätt bra med varandra och faktum är att jag ska ringa henne till helgen. Hon bor i Höllviken med sin man och vi har bestämt att vi ska ut och gå på stranden med varandra. Och Tim förstås! En dag. Det kanske inte blir något men trevlig var hon i alla fall. Hemma snurrade det lite när jag gick och lade mig och jag kan bara tacka min lyckliga stjärna att jag tackat nej till avecen....Kalaset hölls förresten på Hedmans Krog i Klagstorp.

Inga kommentarer: