måndag, november 08, 2010

Storebror.

I dag när jag var på väg till kassan inne på willy´s så ringer min man och låter lagom uppjagad. Melvin har brottats med några polare på dagis och gjort illa axeln. Han gråter och vill inte låta någon känna på den. Ja det skulle man kunna tycka är lite dumt och hoppas på att det blir bra igen fast nu är ju inte jag en sådan mamma utan jag går omkring i gångarna på willy´s och samlar ihop det sista samtidigt som jag torkar tårar för att kunna se någonting. Jag betalar mina varor och åker iväg till dagis för att fiska upp lillebror som blivit lämnad. I grinden möter jag Melvin som slutat gråta men han ser ändå bedrövad ut. Klart att jag måste göra situationen värre genom att fälla ett par tårar till när jag ser honom....de går vidare mot bilen och jag in på dagis. Ludde möter mig och har jättemycket att berätta. Han säger att Do är ledsen och att han har ont i sin axel. Han bryr sig om sin storebror. vi åkte till veterinären för att fixa lite medicin till Tims mage och när vi kom hem började jag fixa med maten. Men de kom inte hem. Jörgen ringde och sa att en röntgen skulle behövas så sen dess har jag inte hört något. Jag menar om axeln är ur led så hoppas jag att de söver honom när den skall sättas på plats....Hoppas de kommer hem snart, jag har ju gjort pannbiff!

Inga kommentarer: