onsdag, februari 16, 2011

Gubben blir 70

Har precis varit iväg och lämnat Melvin hos en kompis, för även om man är ledig från dagis så innebär detta inte att man vill vara hemma och kela med mamma hela dagen. Tur jag har Ludde, vi ska snart gå och vila oss tillsammans! Mmys är det bästa..Usch vad äckligt kallt ute det var. Vi tog en promis med Tim när vi ändå var ute men det blev inte alls så lång som jag tänkt mig, saknar verkligen våren nu..
Håller på att tvätta upp all tvätt och rengöra den gamla ugnen som av någon konstig anledning står kvar i vårt vardagsrum trots att köket är klart. Tänkte faktiskt rengöra den och lägga ut den på blocket, den är jättefin och har alla möjliga finesser, tror nog vi kan få någon krona för den. I morgon fyller farfar 70 och jag har bjudit in honom på middag för gubben vill ju inte hitta på något...Jag måste hitta på något gott att baka för här äter inte alla tårta även om det hade varit trevligt att sätta fram en liten söt en så är det ju bättre att servera något som alla gillar.
Nä, hänga upp och in med maskin nummer tre!

1 kommentar:

Molla sa...

Behöver du tips på en kaka eller är det försent? Nu är jag inte ananym längre ;-)