söndag, februari 06, 2011

Tvagning om en stund.

Ska iväg och jobba om ett tag. Kommer hem i morgon halvtio, det är väl lagom att sluta en måndag? Då ska jag åter iväg till IKEA och fixa med lite grejer. Handtag bland annat. I går när jag kom hem hade Jörgen satt upp det sista skåpet och de sista luckorna. Nu är köket superfint. Jag ska bara bära upp allt porslin och annat från källaren så blir det komplett. Sen, när mosaiken är satt så står vardagsrummet på tur. Nytt golv, samma som i köket och nya pigg matplats med tapet som blir rolig att titta på nu när man inte kan titta ut längre...Men det känns rätt att offra den gamla fina matplatsen för att få ett stort lyckligt kök. Den nya kommer att bli bra på sitt vis. Såg en härlig stor fin lampa att hänga ovanför bordet som kan piffa till det hela. På Lutz så klart. Jag som aldrig skulle handla något där. Nu ska jag lägga mig i ett litet bad!

Inga kommentarer: