onsdag, mars 02, 2011

Helgen som gick.

Jag var ju ute och svirade i fredags och hade faktiskt riktigt riktigt roligt. Vi började på Grappa, Lilla Torg med lite drinkar och tilltugg. Sen tog vi en bil till GK där Pia fixade in oss, och för att göra en lång kväll kort blev det stuff hela natten. emma tidigare låg det ett jätteroligt kuvert och väntade på mig. Mitt försäkringsbolag hade beslutat sig för att betala ut en liten peng åt mig för mitt ärr som jag har fått på halsen efter operationen för ett & ett halvt år sedan. De pengarna har jag redan öronmärkt till min åderbråcksoperation sen de kom. Fick tid den 22:e Mars så denna sommaren kommer jag att ha två skitsnygga ben! Detta glädjer mig enorm då hela höger ben består av ett jättefult åderbråck som jag fick efter Ludde. Ingen vill betala detta heller eftersom det inte föreligger någon fara för mitt liv. Men nu fick jag chansen och jag tog den!
På lördagen kom Petra och hennes familj hit och åt middag med oss. Vi åt en oxfilé som jag stekt i ugnen i 4 timmar. Det var det värt kan jag säga...mmmm..Sen softade vi lite i soffan och slötittade på Melodifestivalen. Jag tyckte att The Ark skulle vinna men jag fick förklarat att de inte var med, de var bara där. Innan Petra kom så hämtade vi min bil i stan och körde förbi Lutz och köpte en lampa att ha över matsalsbordet och vips så har det blivit så mycket trevligare att sitta där. Om 3 veckor kommer de och målar om där och det ska blir så skönt att få en ljus matplats att sitta vid. Som fondvägg funkar brunt bra men inte att äta vid...Nu kommer snart Max, Melvin kompis hit så det är väl bäst att hoppa i ett par byxor!

Inga kommentarer: