onsdag, mars 30, 2011

Så blir man ledig!

I går skulle jag åka på utildning till Stockholm. Det ser man aldrig fram emot för det handlar om för mycket tågåkande en hel dag och till en utbildning som i regel inte är ett dugg givande. Så jag hade börjat knorra både hemma och till mina kolleger i god tid innan om att man kunde hoppas på att barnen skulle vara sjuka så man kunde missa den en gång. Jag skulle aldrig fuska och sjuka ungarna om de inte var sjuka men jag hade en liten förhoppning om att det det skulle bli så..Så blev det inte så jag laddade handväskan med dator, film och bok samt la fram mina kläder så det bara blev till att hoppa i dem och ge sig iväg i ottan. Ställde jobbemobilen på 03,45. Den ringde och jag stapplade ut i köket för att göra mig och frukosten i ordning. Kollar micron. 04,50! Klart att jag hade glömt att ställa om min klocka. Min mobilklocka. Mitt tåg skulle avgå 05,17, det fanns inte en chans att jag skulle hinna så jag fick ju ringa och bekänna färg med en gång. Han som svarade skrattade bara och bad mig ringa min lokala personalfördelare klockan åtta då hon börjar. Vilket jag gjorde och blev ledig i stället men fick en reservtur i dag på min ordinarie lediga dag. Så jag klev upp 03,15 idag igen och slutar om ett par timmar. Om de inte skickar ut mig inom kort förstås..En och en halv timme kvar. Hoppas på att de inte skickar mig någonstans. Min man var i väg och fixade ny fjärr till boxen i går så nu kan vi änteligen få titta på annat än Cartoon Network igen!

Inga kommentarer: