måndag, april 11, 2011

Hemma i dag.

I dag är jag hemma med sjuka barn. Ludde hade hög feber i natt igen. Själv har jag varit vaken och servat hela natten igen. Hostmedicin, Alvedon, kissat Melvin osv.. Fattar inte att han bara sover sig igenom alla nattens händelser alltid (Jörgen alltså)!? Även om jag ska vara hemma med barnen så är det mitt jobb, vi har alltså varsitt jobb att vara duktiga och utsövda på. Jag får börja köra med öronproppar. Så var det måndag igen och jag har ångest över helgens frosserier. Jag har fastnat i ett oacceptabelt och äckligt beteende gällande godis och andra osunda frestelser. Jag känner för att fasta med mina pulver. Det får mig alltid på rätt köl. Det blev inte mycket trädgårdsarbete i går heller, inget alls faktiskt. Men jag fick putsat alla våra fönster. Det tar sin tid för det är mycket filmladdning och annan markservice i mellan. Mitt i allt ringde min syster och bjöd med mig på en powerwalk som jag naturligtvis tackade ja till. Det blir inte många sådana utan hund, im är hos farfar. Springa gick inte med henne för hon var lite bakis, men jag försökte ändå men hon började andas konstigt så vi bröt..Det blev 5 minuter på en bänk också, det var underbart! Men inte mer än 5 för sedan blev jag stressad, hem till spis, man och barn....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Gumman.
Låter som en jobbig natt. Jag hade en likadan fast på jobb med en sjuklig brukare som inte förstod att han var förkyld och inte döende i hjärnhinneinflammation. Hi, Hi. Hoppas att Ludde kryar på sig snart.
Kram Tant P