tisdag, april 19, 2011

I går när jag skulle läsa saga för barnen började jag plötsligt må illa. Rätt så rejält faktiskt. När sagorna var slut gick jag ut och vilade mig i soffan, tittade på en unge i minuten. Mitt illamående tilltog rejält under den timmen. Bortade tänderna och satte mig på en pall vid toan en stund men inget hände. Låg i sängen och undrade när det skulle komma, för det skulle det, det kände jag. Till slut kom det i alla fall och jag fick sovit ett par timmar innan det var dags igen. I dag har jag haft feber och mått lite lite illa. Också kör det som fasiken i magen, annars verkar jag vara på bättringsvägen igen. Barnen har fått vara hemma för man får ju inte skicka dem till dagis om man misstänker magsjuka. Så min man har också varit hemma. Han har tagit med sig barnen på lite olika jobb så jag kunnat sova mig igenom febern lite...

Inga kommentarer: