måndag, april 18, 2011

Påsk i gatan

Ser att alla grannar sätter upp fjädrar i sina buskar/träd nu till påsk. Får väl göra det så barnen blir glada när de kommer hem. Ludde är på dagis för första gången på en vecka och Melvin är hos Albin. Själv går jag och påskpyntar lite inomhus, men det blir inte mycket av det hela för jag äger i princip inget påskpynt. Mitt ris är jag nöjd med, det blommar för fullt i rosa och med rosa fjädrar i.. Snart kommer min syrra hit och hämtar upp mig, vi skall till Kämpinge på långrunda med dogsen. I eftermiddag ska jag iväg till doktorn och visa mina ben som jag alltid har ont i. Jag har benämt det innan som att jag skulle ha ont i höfterna men när jag tänker efter så är det lite längre ner..Hoppas att de inte behöver amputera, jag behöver ju mina ben nu när långpromenadsäsongen har kommit i gång. Jag springer en hel del nu också (jo med smärta) så hoppas jag bara kan få en spruta eller en tablett så det försvinner... Kom på nu i helgen att det snart är påsk och vi har inte planerat in någonting alls. Fy vad dumt att jag inte varit med innan och bokat in något. Nu är ju så klart alla redan uppbokade på sitt håll (de flesta normala med sina familjer förstås)..Jaja, jag gör det bästa av situationen så klart. Barnen ska få gå på påskäggsjakt och leta efter godis och present. I år får jag nog lov att göra det lite svårare för dem...

Inga kommentarer: