lördag, april 16, 2011

utan privata trådar

Jag har precis beställt en ny bok till mina barn. Inspirationen till denna Godnattsaga satt idag på mitt tåg, nästan helt utan röst men ändå fräsch som en nyponros. Jag fick äran att servera henne en överdådig räksmörgås denna lördag. Nu sitter jag på mitt fina hotellrum i Norrköping och undrar varför jag inte fick med mig några privata kläder alls. Jag menar kvällen är ju absolut inte slut när man kommer upp 18.20. Jag vet inte hur jag tänkte. En promanad i uniform är utesluten så trots det superfina vädret så har jag fått stanna inne. Superfint väder hade vi hemma i morse också och eftersom jag fått tillbaka min hund kunde jag inte låta bli att springa en runda med honom innan jobb. Härligt! Men när vi kom hem kom molnen och de har tydligen hängt kvar där resten av dagen. Sa min man när jag ringde hem tidigare i kväll. Nu satt de uppkrupna i soffan, trötta, rena efter timmar på Vanningen (lokalbadet) och käkade godis. Själv har jag mumsat i mig en liten kesopaket med en avocado till det....jo, det var visst gott! I morgon kommer jag hem vid tre och skall då raka hem till Petra som ville träffa Melvin men också Ludde denna söndag..Ludde skall hämtas och Melle får sova över hos sin kompis, kul, det var ett tag sedan de sågs... Nu ska jag mentalt förbereda mig på att jag ska sova utan en tråd på överkroppen, det kommer aldrig sluta bra detta....

Inga kommentarer: