måndag, maj 16, 2011

Free.

Har jobbat hela helgen men är nu fri. Fri att göra vad jag vill bland en massa sysslor som skall skötas. Stryka tvätta och allt annat som ligger och släpat. Tänk hur jobbigt det kommer att bli att hinna med allt när jag jobbar 100 % i juni. Men de här vansinniga turerna till Norrköping så jobbar man ju bara hela dagarna, med Stockholmsturer så var man ofta hemma en halv dag innan man jobbade lite...Det var då det.
I dag skulle Melvin hälsa på i sin nya skola igen. Han gillar verkligen detta och tog på sig jeans,tröja och klocka omsorgsfullt i morse. "Mamma, var är mitt äpple?" Det hade jag ju klart packat ner redan igår för att inte glömma men han vill ha full koll på allt. Ingen puss fick jag heller när jag lämnade honom. Tur jag har min (snart treåriga) bebis som gillar att pussas och kramas massor fortfarande....
Jag åt en massa skit i går. En massa. Fast så som jag åt skit innan så var det kanske inte en massa ändå..Jag åt en vaniljbulle, ett litet choklad och några stycken chips här hemma på kvällen sen. Och pasta till maten. Det var längesedan. Pasta. Mums. Så kunde flera dagar på raken se ut tidigare. Så jag känner ingen större ångest över att jag fuskade lite en gång. I dag är jag på banan med kosten igen.
Snart åker vi på semester och jag vill vara hälften så fit som min vackra svägerska...bara hälften.

Inga kommentarer: